Jak rozvíjet algoritmické myšlení v hodinách?

Webinář ukáže účastníkům, kromě samotného zapojování různých možností pro rozvoj algoritmického myšlení do výuky, jak je nutné myslet i na didaktický aspekt tak, aby se z žáka nestala pouze figurka, která opisuje kusy kódu, nebo přetahuje bloky dle toho, co předvádí učitel. Rozvoj algoritmického myšlení u žáků sebou nese i mnoho úskalí pro učitele, typicky větší míra volnosti ve smyslu přizpůsobení algoritmu, kontrola základních vlastností algoritmu (jako jednoduchost, obecnost, ...), hledání chyby v algoritmech žáků. Navíc každý z žáků by měl mít možnost pocítit, že alespoň minimálně uspěl (rozfázování algoritmického úkolu na menší funkční části). Webinář právě tyto pohledy rozkryje a ukáže na různých prostředích příklady jejich využití.

Obsah programu:


  • Proč zapojovat algoritmické myšlení do výuky za základní a střední škole?

  • Je možné rozvíjet algoritmické myšlení jen v hodinách informatiky?

  • Jaké máme prostředky pro rozvoj algoritmického myšlení?

  • Musí být učitel programátor, aby se nemusel bát s žáky programovat?

  • Znamená to, že když bude učitel s žáky programovat, dělá z nich programátory?

  • Musí si učitelé sami připravovat všechny materiály?


Číslo webináře

19-47-11-16-KAB-ICT-1V

kód programu

M40

Garant

Mgr. Jakub Chochola

770 167 242
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • SYPO
Typ webináře
  • Oborové didaktiky
Datum konání

26. listopadu 2019 1. vysílací čas: 17:30 - 18:30 2. vysílací čas: 19:00 - 20:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Webinář

icon map pin

Počet hodin

1

icon map pin

Lektoři
  • PhDr. Petra Vaňková
  • Ph.D.

icon map pin

Záznam

Odkaz na webinář

icon map pin

MAX účastníků

80

icon map pin

Cílová skupina

Členům národního kabinetu Informatika a ICT, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SŠ

Na tento webinář se již nelze hlásit, níže můžete přes odkaz zhlédnout záznam.